تفاوت فولرنج و میدرنج و میدبیس چیست؟

 

در ابتدا با میدرنج شروع میکنیم

 

میدرنج در واقع فرکانس های وسط صدا 300Hz and 5,000Hz را پخش میکند که در واقع طیف صدای خواننده هستش و طیف فرکانس بالا که صدای ریز هستش و طیف فرکانس پایین که بیس هست را مشمول میشود را ندارد .

برای میدرنج بهتر است از امپلی فایر استفاده کنیم و فرکانس های پایین را کم کنیم و جداگانه از امپلی فایر برای تامین بیس از ساب استفاده کنیم.

 

میدبیس چیست؟

 

میدبیس طیف فرکانس صدایی 200Hz and 500Hz را پخش میکند و کمی بیس دارد و نسبت به میدرنج صدای بم تری دارد . اشتباهی که خیلی از افراد میکنند این است که میدبیس میتواند کار ساب ووفر را انجام دهد در حالی که میدبیس کمی بیس دارد و نمیتواند بیسی مثل ساب را بدهد.

 

فولرنج چیست ؟

 

فولرنج ترکیب میدرنج یا میدبیس میشود همراه یک درایور برای تامین صدای ریز یا همان فرکانس های بالا . فولرنج ها معمولا چون دارای ویس کویل بالا هستند و با امپلی فایر صدای بهتری دارند البته میتوان آن را بدون امپلی فایر هم نصب کرد ولی بهتر است آن را با امپلی فایر و ساب نصب کرد .

 

سوپرتیوتر چیست ؟

 

سوپرتیوتر طیف فرکانس صدایی 16-20kHz را پخش میکند که بالاترین طیف صدایی هستش . این طیف صدا در واقع همان صدای ریز هستش که شاید بتوان گفت به تنهایی گوش دادن آن زیاد جذاب نیست ولی وقتی آن را با میدرنج یا میدبیس در کنار ساب استفاده کنیم صدای مطلوبی میگیریم .

 

 
 
 
یک پکیج سیستم با میدرنج سوپرتیوتر و ساب